Adam, Sara och Therese

Vi är tre studenter som pluggar till sjuksköterska på Luleå tekniska universitet. Här får ni följa oss under vår praktik som vi gör på den norra sidan av Island i staden Akureyri. Under en månads tid kommer vi fördjupa oss och titta närmare på Islands äldreomsorg.

De senaste bilderna

Publicerad 2015-05-20 23:03:00 i Allmänt,

 
Bláa Kannan, riktigt mysigt café här i Akureyri! På bilderna ser ni Therese cheesecake med citronsmak och min glutenfria brownie med grädde. På första bilden ser ni även ett kolsyrat vatten som heter plus, det är apelsin- och blodapelsinsmak och vi kan verkligen inte sluta dricka det :-) Så god! 
 
Härligt med sol och plusgrader, det tackar man aldrig nej till! 
Mina små husdjur på mitt äldreboende, så fina. Inja (katten) var dock lite tjurig idag så hon bet både mig och Adam... (Adam och Therese var alltså och hälsade på mig på mitt boende idag!) 
 
Vi har haft riktigt fint väder både igår och idag, runt 10 grader och sol så det är verkligen härligt :-) Annars så fortsätter vi jobba vidare på våra praktikplatser och jag tycker att man får fin kontakt med de boende trots att man inte alltid pratar samma språk. På ett eller annat sätt förstår vi varandra. På eftermiddagen var jag med på bowlingturnering med de äldre och vi hade verkligen jättekul. Vi var inte på riktig bowling utan på äldreboendet finns det ett bord och platskäglor samt plastbollar som man kastar. Snart är det inte länge kvar av vår tid här, bara en vecka kvar innan vi åker vidare till Reykjavik. 
 
Kvällen har bestått av B-uppsats, vi har kommit en bra bit på vägen så det känns skönt. Till helgen ska vi på äventyr, eftersom det är vår sista helg här i Akureyri. Så kika gärna in här sen så lovar vi att det kommer läggas upp massvis med bilder. Ta hand om Sverige tills vidare /Sara
 

Kommentarer

Postat av: Malin Henriksson

Publicerad 2015-05-21 12:33:22

Hej på er!

Det är så spännande att följa era äventyr och jag blir alldeles varm när jag läser om de olika aktiviteterna och husdjuren! Även intressant att ni får "kontakt" med de äldre trots att ni inte pratar samma språk - bra jobbat!

Mvh
Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela