Adam, Sara och Therese

Vi är tre studenter som pluggar till sjuksköterska på Luleå tekniska universitet. Här får ni följa oss under vår praktik som vi gör på den norra sidan av Island i staden Akureyri. Under en månads tid kommer vi fördjupa oss och titta närmare på Islands äldreomsorg.

Lamm, kyckling och hamburgare

Publicerad 2015-05-14 23:33:00 i Allmänt,

Idag valde vi alla att vara lediga då det är en röd dag och för att vi gick eftermiddag igår. Det blir praktik imorgon istället. Dagen har vi endas spenderat hemma då vädret inte varit på topp, det har varit mulet och ganska så blåsigt. Men vi tänkte ändå att vi skulle lyxa till det när vi ändå var lediga så vi drog till Greifinn igen. Denna gång ville jag inte köra ett säkert kort utan tänkte att jag skulle prova något nytt. Det blev lamm och pommes, men var väldigt osäker på om jag skulle gilla det först men gud så gott det var! Nu har jag bara fisken kvar att smaka för den rekommenderade en tjej på forex mig om. Jag och Sara körde sedan på en efterrätt och då tog jag chokladkakan, det var verkligen den godaste efterrätten jag ätit! 


Lamm, pommes och vitlökssås.

Saras Indiska kyckling med ris och sötpotatis.

Adams hamburgare med pommes. 


 Varm chokladkaka med grädde, glass, färska bär och lite strössel. 
 
Saras efterrätt, jordgubbsmilkshake.
 
Eftermiddagen vi gick igår var intressant att se men vi kommer nog gå förmiddagar resten av tiden vi är här. Som det också är i Sverige så är det annorlunda att gå eftermiddag än förmiddag. Det är oftast mindre att göra och mycket mer dötid. Vi känner alla tre att vi vill gå förmiddag för att det känns som att vi får ut mer från dem passen. 
 
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela