Adam, Sara och Therese

Vi är tre studenter som pluggar till sjuksköterska på Luleå tekniska universitet. Här får ni följa oss under vår praktik som vi gör på den norra sidan av Island i staden Akureyri. Under en månads tid kommer vi fördjupa oss och titta närmare på Islands äldreomsorg.

Såhär bor vi!

Publicerad 2015-05-13 16:44:00 i Allmänt,








Tänkte visa er lite bilder på hur vi bor här i stugan! Den är verkligen mysig och är helt rätt storlek. Vi har två sovrum, ett loft (där det också finns sängar), en toalett, ett förråd och ett "allrum" som består av kök, soffa och en TV. Här brukar vi plugga tillsammans och nu på senaste tiden har det blivit en hel del svenska hollywoodfruar på kvällarna ;-) Vi har även en uteplats som ni ser, men vi har inte riktigt använt den ännu då det inte riktigt varit rätt väder för det. Idag är det dock soligt och 5+, riktigt härligt. Snart ska vi vandra iväg till praktiken, jag (Sara) ska vara på Adam och Therese boende idag och se hur dom jobbar. Vi börjar 15:30 isländsk tid och slutar 23.00 ikväll, alltså rätt så sent... Men skönt att det är röd dag imorgon vilket innebär att vi är ledigaaaa! 
 
Förresten, en liten rolig sak som hände igår när jag satt på bussen hem från praktiken. Det var äntligen sol här i Akureyri och jag stiger på bussen med dunjacka, vantar och mössa (pga den kyliga vinden så måste man fortfarande ha varma kläder), men islänningarna sitter alltså bara i tjocktröja eller som max en tunn jacka....! Tur att mormor har lärt mig att klä mig varmt. Nej hörni, nu ska jag sätta i linserna och sen ska vi gå. Ha de! /Sara 

Kommentarer

Postat av: Kung marvin

Publicerad 2015-05-14 10:40:19

Satan, ha det så jävla najs!!! Fin stuga era go-get'ers :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela